nr 20 (2/2017) kwiecień/czerwiec

elewator_20_1200 numer ilustruje: Cezary Dubiel

spis treści:

intro:
Aneta Kamińska, Patchwork grubymi nićmi szyty

Adam Wiśniewski-Snerg:
Michał Stonawski, Sen uwagi Wiśniewskiego-Snerga
Rafał Nawrocki, Snergologia, czyli obowiązek poznania
Krzysztof Gajdemski, Snerg na peryferiach popkultury
Maciej Parowski, adamWISnerg. Wizjoner, prekursor, męczennik
To nas ukształtowało. Z Markiem Ruffem rozmawia Karol Samsel
Krzysztof Lichtblau, Są obok? Teoria Nadistot Wiśniewskiego-Snerga
Dariusz Muszer, Urywki czasoprzestrzeni. Przełomy w życiu Adama Wiśniewskiego-Snerga
Damian Romaniak, Czy Matrix to plagiat Anioła śmierci? Spojrzenie komparatysty
Jakub Pyda, (Post)ewangelia według Snerga

poezja:
Ana Ristović, *** (Naszych zmarłych żegnamy…), *** (Myślałam…), *** (ptasia grypa…), *** (W niedzielny wieczór…), *** (Tuzin mokrych parasoli…), *** (Połówka wytatuowanego serca…), *** (Nie ma prawdziwego tatuażu…)
Hanna Maria Zagulska, Se puede, Compan, Unidad

proza:
Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Reptoidy. Zagadka fal Teta

kartoteka:
Ewa Elżbieta Nowakowska, „Mamy wokół siebie Przyjaciół”. Bogdan Rogatko (1940-2017)
Adrian Gleń, „Coraz zimniej…”, albo pochwała stróża literatury
Ewa Elżbieta Nowakowska, Jabłka
Bogdan Rogatko, Niech diabli wezmą
Ewa Elżbieta Nowakowska, Kiedyś tak będzie

poezja:
Ewa Sonnenberg, Znikąd donikąd, Diana, Niewidzialne

proza:
Kuba Kapral, 4 opowiadania: Bijo, Deseń, Sznur, Pan Zenek
Jacek Bielawa, Spadek

ze szkicowników:
Marta Zelwan, Byłam w Pergamonii
Jacek Wiaderny, Atlas duchów. Trzy głosy o latach 90.

z Krakowa:
Tomasz Bohajedyn, Belki z Birkenau

z Białegostoku:
Miłka O. Malzahn, Dziennikarz i świata reszta. 1

z Częstochowy:
Arkadiusz Frania, O dedykacjach, wpisach i wklejkach, czyli westchnienia książek

z Poznania:
Jerzy Beniamin Zimny, Poezja podmiejska

z Ciężkowic:
Waldemar Bawołek, Święty Szczepanie, zmiłuj się nade mną

sztuki plastyczne i architektura:
Andrzej Fogtt, Abakanowicz

krytyka literacka:
Przemysław Kuliński, Podmiot zagrywek twórczych (Tomasz Dalasiński, ©)
Bartosz Suwiński, Truchła dni (Dariusz Suska, Ściszone nagle życie)
Sławomir Hornik, Patrzę i piszę (Tomasz Różycki, Litery)
Mirosława Szott, #projektmęskość (Paulina Korzeniewska, Pogodna biel dobrego samopoczucia)
Maja Messyasz, Dusza miasta (Daniela Hodrová, Miasto widzę…)
Joanna Crettenand, Król a sprawa polska (Szczepan Twardoch, Król)
Agnieszka Szelega, Wielka Mary (Brygida Helbig, Inna od siebie)
Alan Sasinowski, Sen o Warszawie, sen o Polsce (Paweł Narożnik, Kipiel)
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 14 (Grzegorz Filip, Pomiędzy; Lidija Dimkovska, pH neutralna wobec życia i śmierci; „Tekstualia”, nr 2/2016)
Justyna Kasperek, Między spojrzeniem a ujrzeniem (Nicholas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat)
Marta Krawczuk, Baśnie nie dla dzieci (Michael Cunningham, Dziki łabędź i inne baśnie)
Damian Romaniak, Nosferatu w objęciach śmierci (Wiesław Weiss, Tomek Beksiński. Portret prawdziwy)

komiks:
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 7
Krzysztof Lichtblau, Dracula ze swastyką (Fabien Nury, John Cassaday, Jam jest Legion)

nadesłano

muzyka:
The Beatles alternatywnie. Z Tymonem Tymańskim rozmawia Jan Kozub
Adam Mańkowski, Francuskie rendez-vous z humorystyczną improwizacją (Aquaserge, Laisse Ça Être)

stałe felietony:
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Kalota-Szymańska Maria, Kuczalski Hieronim, Tynecki Jerzy
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Wzajemnie pożyteczni
„esoesy” – ADL, Dziewiąte
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Czekając na preteksty. O poezji Zygmunta Marka Piechockiego
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Domniemanie bezeceństwa

IX Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”:
Komunikat Jury
Nagrodzone i wyróżnione wiersze (Lidia Karbowska, Agnieszka Tyczyńska, Krzysztof Martwicki, Łukasz Pawłowski, Paulina Pidzik, Agnieszka Wojciechowska)
Piotr Michałowski, Lustra fabuł lirycznych

 

numer można kupić tu: www.wforma.eu
numer jest dostępny jako e-book w formacie pdf oraz jako e-book on-line (www.ibuk.pl)

publikacja ukazała się dzięki współfinansowaniu ze środków Miasta Szczecin oraz wsparciu Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Pomerania; dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego