bibliografia – muzyka

Zenon Fajfer, Sylwester na księżycu (3moonboys & Panos From Komodo, Linia nr 8) – 19 (1/2017)

Tadeusz Hnat, Cyja, wstyd i świniówka, czyli polska szkoła akordeonu (Andrzej Krzanowski, Katedra na akordeon; Zbigniew Bargielski, Works by Zbigniew Bargielski performed by Zbigniew Koźlik; Zbigniew Bargielski, Muzyka naszych czasów) – 11 (1/2015)
Tadeusz Hnat, Czas na swing (Mikrokolektyw, Absent Minded) – 5 (3/2013)
Tadeusz Hnat, Dziś ZEMBY wbijają się w moje kły. Rzecz o pewnym fenomenie undergroundowej sceny szczecińskiej – 3 (1/2013)
Tadeusz Hnat, Głos w objęciach gitary (Irinel Anghel / Sorin Romanescu, Guitar Hands on a Singing Body) – 1 (1/2012)
Tadeusz Hnat, Jaśnie Pani Bezsenność (Arturas Bumšteinas, Sleep (An Attempt at Trying)) – 7 (1/2014)
Tadeusz Hnat, Jeszcze polski akordeon; później Paweł Mykietyn (Magdalena Bojanowicz & Maciej Frąckiewicz, Satin; Paweł Mykietyn, Chamber Works) – 12 (2/2015)
Tadeusz Hnat, Kolejna seria i kolejny „cudowny bełt” (Phonos ek Mechanes, C+-) – 4 (2/2013)
Tadeusz Hnat, Konkretnie Marchetti (Lionel Marchetti, Une saison, Lionel Marchetti, Jean-Baptiste Favory, 100 000 Années, Xavier Charles / Jean-Philippe Gross / Frantz Hautzinger / Lionel Marchetti, Tsstt!) – 9 (3/2014)
Tadeusz Hnat, Meduza Szalona, Szalonka (Witold Szalonek, Medusa) – 2 (2/2012)
Tadeusz Hnat, Nożyce i instrument (Bohdan Mazurek, Sentinel Hypothesis, Eugeniusz Rudnik, Studio Eksperymentalne Polskiego Radia) – 10 (4/2014)
Tadeusz Hnat, Przed Państwem Najwięksi Artyści Świata! (MIMEO, Wigry) – 6 (4/2013)

Adam Mańkowski, Akustyczne improwizacje w czterech ścianach (Sebastian Buczek i Tomasz Kowalski, ) – 17 (3/2016)
Adam Mańkowski, Ciche arcydzieło (Nick Cave and the Bad Seeds, Skeleton Tree) – 18 (4/2016)
Adam Mańkowski, Drużyna marzeń w fantastycznej narracji (John Zorn & The Dreamers, Pellucidar: A Dreamers Fantabula) – 15 (1/2016)
Adam Mańkowski, Francuskie rendez-vous z humorystyczną improwizacją (Aquaserge, Laisse Ça Être) – 20 (2/2017)
Adam Mańkowski, Na rozdrożu intuicyjności i zdrowego rozsądku. Spojrzenie na polską krytykę muzyczną – 12 (2/2015)
Adam Mańkowski, Piękne melodie i odrobina chaosu (Low, Ones and Sixes) – 16 (2/2016)
Adam Mańkowski, Poszerzony język perkusyjny (Adam Gołębiewski, Pool North) – 13 (3/2015)
Adam Mańkowski, Smutek wyartykułowany (Normal Echo, Accidental Forever) – 14 (4/2015)
Adam Mańkowski, Wieczór zatrzymany w pół drogi (Brda, Światło wody) – 19 (1/2017)

Monika Petryczko, 50 tysięcy DJ-ów nie może się mylić (Daniela La Luz, Simply Everywhere) – 1 (1/2012)
Monika Petryczko, Digitalne zdarzenia wielkomiejskie (Flume, Flume) – 4 (2/2013)
Monika Petryczko, Fink nie próżnuje (Fink, Hard Believer) – 9 (3/2014)
Monika Petryczko, Hidden Orchestra za pomocą sobie tylko znanej wrażliwości sprawiła tą płytą świat (Hidden Orchestra, Archipelago) – 2 (2/2012)
Monika Petryczko, Jazz śmiercionośny (Niechęć, Śmierć w miękkim futerku) – 1 (1/2012)
Monika Petryczko, Jej Wysokość Dead Can Dance (Dead Can Dance, In Concert) – 5 (3/2013)
Monika Petryczko, Kwaśne dźwięki, kosmiczne zawijasy, ostre loopy i bezkompromisowe brzmienie (Arca, Xen) – 11 (1/2015)
Monika Petryczko, Nemezis vs Mykietyn (Nemezis vs Mykietyn) – 15 (1/2016)
Monika Petryczko, Nie ufajcie Jarząbkowi, bo Was zrobi, bo Was zrobi (Łona, Webber & The Pimps, w S-1) – 5 (3/2013)
Monika Petryczko, Organiczne dźwięki, ukryta melodia (Jon Hopkins, Immunity) – 8 (2/2014)
Monika Petryczko, Recycling muzyczny vs autorskie produkcje, czyli o tym, jak Chet Faker urzeka w każdej postaci (Chet Faker, Built on Glass) – 8 (2/2014)
Monika Petryczko, Światowa płyta, światowy jazz (Wojtek Mazolewski Quintet, Polka) – 13 (3/2015)
Monika Petryczko, Yukimi Nagono znów nienaganna, a Little Dragon inny niż zwykle, smutniejszy niż zawsze (Little Dragon, Nabuma Rubberband) – 9 (3/2014)
Monika Petryczko, Zapętlone melancholie (Bonobo, The North Borders) – 4 (2/2013)

Kamil Sipowicz, Bexa Lala (Bexa lala, Bexa Lala i inni) – 12 (2/2015)
Kamil Sipowicz, Grupa w Składzie (Grupa w Składzie, Trzecia Fala) – 11 (1/2015)
Kamil Sipowicz, Metrem na Goebbelsa – 17 (3/2016)

Rafał Wawrzyńczyk, Dni dłuższe i dni krótsze. Zapiski z Warszawskiej Jesieni – 10 (4/2014)
Rafał Wawrzyńczyk, Opera na koniec epoki. Relacja z Warszawskiej Jesieni, 16-25 września 2016 – 18 (4/2016)
Rafał Wawrzyńczyk, Pierzasta skała, powiedzmy. Relacja z Warszawskiej Jesieni, 18-26 września 2015 – 14 (4/2015)

Are you a rebel? Z Irinel Anghel rozmawia Tadeusz Hnat – 8 (2/2014)
„Czujemy, że znów latamy”. O bezpłodności twórczej, półwiecznych chłopcach i imprezach techno. Z siostrami Kępistymi rozmawia Beata Zuzanna Borawska – 18 (4/2016)
Jestem pełen swoich własnych skarbów. O krytyce, zespołach Miłość, Chango, wydawnictwie Kilogram Records i muzyce do filmów. Z Mikołajem Trzaską rozmawia Beata Zuzanna Borawska – 15 (1/2016)
Muzyka jest całością. Z Tomaszem Licakiem rozmawia Beata Zuzanna Borawska – 10 (4/2014)
Odkryłem ciszę… Ze skrzypkiem Adamem Bałdychem rozmawia Beata Zuzanna Borawska – 6 (4/2013)
Po pierwsze: jazzman. Z Markiem Kazaną rozmawia Monika Petryczko – 7 (1/2014)
The Beatles alternatywnie. Z Tymonem Tymańskim rozmawia Jan Kozub – 20 (2/2017)
Tie Break. Z zespołem rozmawia Monika Petryczko – 2 (2/2012)

powrót