nr 13 (3/2015) lipiec/wrzesień

elewator_13_okladka
numer ilustruje: Mieczysław Piotrowski

spis treści:

intro:
Samantha Kitsch, Śmierć motyla

Mieczysław Piotrowski:
Andrzej Szpindler, Chemikaliowiec potrzebuje 1 chwilki, bo piramida z beczek urodziła kij
Natalia Ambroziak, O oczach, które dostają ciało i dają nogę. Cztery sekundy rzeczywistego widzenia w półświatku alfonsów, pokojówek, handlarzy i kalek
Natalka Suszczyńska, Cleverbot
Szymon Szwarc, Symfonia zerwanych wątków w Złotym robaku Mieczysława Piotrowskiego. Czyli o czasie i przeszkadzających mu ludziach
Irena Laskowska, opowiada
Tadeusz Koczanowicz, Czerwona piłka i estetyka egzystencji. Horyzont moralny w dramatach Mieczysława Piotrowskiego
Łukasz Krajewski, Hojne źrenice nędzarza. Kilka uwag o twórczości Mieczysława Piotrowskiego
Krystyna Zabawa, Ruch, rytm, radość rysowania (opowiadania) różności. O książkach dziecięcych Mieczysława Piotrowskiego
Adam Wiedemann, O rysunkach Miecia
Rafał Skonieczny, Sekwencja
Zbigniew Machej, Czytanie Czterech sekund
Mieczysław Piotrowski, Okolica

poezja:
Paweł Tański, punkty zamienne, idę ulicą dekerta, głośno szumi oko, pola popielnicowe, jasne błękitne okna
Mirosław Mrozek, Wegetacja, Echolokacja, Wada, nauczycielu zły, szachy, kłosy puste

wywiad:
Liberatura. Próba wiary, że wszystko ma sens. Z Zenonem Fajferem rozmawiają: Maja Staśko i Dawid Gostyński

poezja:
Zenon Fajfer, Epitafium, Poświata, Zapragnął, Znad rzeki

dziennik:
Jarosław Błahy, Lustrianizm (06.06.2014, 09.09.2014, 27.01.2015)
Bogusław Kierc, Karawadżje

z Ciężkowic:
Waldemar Bawołek, Święty Hieronimie, zmiłuj się nade mną

krytyka literacka:
Ewelina Chodakowska, Ostrowska Totalna (Eda Ostrowska, Edessy)
Przemysław Kuliński, 33 wiersze o wódce, papierosach i ojcostwie (Marcin Zegadło, Cały w słońcu)
Marek Olszewski, Cicha symfonia Ja (Julia Szychowiak, Intro)
Wiktoria Klera, Nić i ziarno (Edward Pasewicz, Och, mitochondria)
Anna Kokot, Za progiem wświatowstąpienia (Łucja Dudzińska, MeMbrana. Cyrkulacje)
Paweł Jasnowski, W soczewce języka (John Banville, Prawo do światła)
Maja Staśko, Toto to ty (Małgorzata Gwiazda-Elmerych, Toto)
Mieczysław Orski, Unde malun?… Taki naród (Hubert Klimko-Dobrzaniecki, Preparator)
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 7 (Mykoła Riabczuk, Ukraina. Syndrom postkolonialny; Max Kidruk, Ja, Ukrainiec; Jewhen Małaniuk, Jerzy Giedroyc, Listy 1948-1963)
Beata Patrycja Klary, Odkrywać prawdę z Susan Sontag (Susan Sontag, Pod znakiem Saturna)
Konrad Zych, Teatr z widokiem na sąd (Bogusław Kierc, Cię-mność)
Agata Balsamo, Kaprysy Melpomeny (Piotr Kitrasiewicz, Apetyt na Melpomenę)
Alan Sasinowski, Beka z literatury polskiej po 1989 roku (Konrad C. Kęder, Tania jatka. Życie literackie na przełomie tysiącleci)
Józef Krzyżanowski, Dzieło niedokończone (Maria Jentys-Borelowska, Ogrody zamyśleń, marzeń i symboli. Rzecz o Janie Drzeżdżonie)
Paweł Orzeł, Przed wojną: Nowy początek ludzkości (Upton Sinclair, Kataklizm w roku 2000-ym)

nadesłano

komiks:
Krzysztof Lichtblau, Móc wreszcie zrozumieć komiks (Scott McCloud, Zrozumieć komiks)
Marcin Bałczewski, Miłość pomiędzy złem i złem (Miriam Katin, Skazane na siebie. Pamiętnik Miriam Katin)

muzyka:
Monika Petryczko, Światowa płyta, światowy jazz (Wojtek Mazolewski Quintet, Polka)
Adam Mańkowski, Poszerzony język perkusyjny (Adam Gołębiewski, Pool North)

stałe felietony:
„esoesy” – ADL, Drugie
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Pomiędzy jednym wynurzeniem a drugim, czyli Ciemnia Natalii de Barbaro
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Między zgrywami
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Tonizacja i orzeźwienie
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Schwytany anioł

Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 3, 2015 – nominacje
VIII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”

 

numer można kupić tu: www.wforma.eu
numer jest dostępny jako e-book w formacie pdf oraz jako e-book on-line (www.ibuk.pl)

publikacja ukazała się dzięki współfinansowaniu ze środków Miasta Szczecin oraz wsparciu Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Pomerania; dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego